Erasmus+ Eğitim Kursu “New Bridges for Youth Inclusion”

Erasmus+ Eğitim Kursu “New Bridges for Youth Inclusion”

Türkiye Ulusal Ajansı tarafından finanse edilen New Bridges for Youth Inclusion projesi Avrupa Gönüllü Hizmeti projelerinde dahil etme ve ortaklık kurma konularında 15-19 Aralık 2014 tarihinde Gaziantep’te gerçekleşti.

Etkinliğe aşağıdaki 15 ülkeden sivil toplum örgütü temsilcileri katıldı,

Ülkeler; Türkiye, Arnavutluk, Ermenistan, Azerbaycan, Bulgaristan, Gürcistan, Yunanistan, İtalya, Litvanya, Makedonya, Moldova, Polonya, Portekiz, Romanya, Ukrayna

 

Projenin amacı;

– Avrupa Gönüllü Hizmeti (AGH)projelerinde ortaklık kurma

– Avrupa Gönüllü Hizmeti projelerinin anlaşılması ve yaygınlaştırılması

– Yeni proje fikirleri üretmek ve birlikte uygulamak

– AGH hakkında deneyim paylaşımı

– Avrupa Vatandaşlığı fikrinin yaygınlaştırılması

– Ayrımcılık, ırkçılık ve önyargını kırmaya yönelik kültürlerarası etkinlikler planlama

– AGH iyi örnekler paylaşımı ve kriz çözme

Avrupa Gönüllü Hizmeti Akredite kuruluşların katıldığı eğitimde; üniversitemizin yeni aldığı Avrupa Gönüllü Hizmeti Akreditasyonu kapsamında ortaklıklar kurulmuş, üniversitemizin gençlerinin gönderileceği Ev Sahibi Kuruluşlar bulunmuş, gelecek planlaması yapılmıştır.

Avrupa Birliği Bakanlığı Eğitim ve Gençlik Prog. Merk. Başk.’dan gelecek olan akreditasyon resmi yazımızdan sonra bu kuruluşlar ile kesin anlaşmalar yapılacak ve 2015 Şubat 3’te proje başvurusu yapılacaktır. Yapılan bu başvurularda ortalama 20-40 arası gencimiz ilgili kuruluşlara gönüllü olarak gönderilecek ve aynı şekilde üniversitemizde 4 genç uzun dönem gönüllü olarak ağırlanacaktır.

Ayrıca yine ilgili etkinlikte bir araya gelinen proje koordinatörleri ile temaslar kurulmuş ve gelecek projeler hakkında beyin fırtınası yapılmıştır. Üniversitemiz için planlanacak / planlanan uluslararası eğitim ve seminerlerde ortaklık için ön görüşme yapılmıştır. Bu ortaklar ile uzun dönem faaliyetlerde ortaklık sözü alınmıştır.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.